Μέθοδοι εκπαίδευσης και στρατηγικές διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία; Ποια είναι η καλύτερη; (Montessori, νηπιαγωγεία Steiner Waldorf, Reggio Emilia, δασικά σχολεία, υπαίθρια νηπιαγωγεία)
Μια από τις πιο συνηθισμένες ανησυχίες και ίσως ένα από τα πιο συχνά συζητούμενα θέματα μεταξύ των νέων γονέων είναι ποια είναι η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση στο πλαίσιο της προσχολικής ηλικίας. Υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές μέθοδοι και τόσες πολλές πληροφορίες στις μέρες μας που μπορεί να είναι δύσκολο να πάρετε τη σωστή απόφαση. Ακούμε συνεχώς διθυραμβικά σχόλια για τη μία ή την άλλη μέθοδο, πολυάριθμα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για το καθένα και παρόλα αυτά δεν γίνεται ευκολότερο να αποφασίσουμε για το καλύτερο. Υπάρχει μια μέθοδος ανώτερη ή είναι ένας συνδυασμός διαφορετικών μεθόδων σε σχέση με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού σας η καλύτερη προσέγγιση;
Μοντεσσόρι
Η Μοντεσσόρι είναι μια παιδοκεντρική μέθοδος εκπαίδευσης που βασίζεται στην αυτοκαθοδηγούμενη δραστηριότητα, την πρακτική μάθηση και το συνεργατικό παιχνίδι. Αυτή η μέθοδος είναι πιο συνηθισμένη για τα πρώτα χρόνια, αν και ορισμένα σχολεία χρησιμοποιούν τη μέθοδο και για τους μεγαλύτερους μαθητές.
Η μέθοδος διδασκαλίας Μοντεσσόρι δίνει έμφαση στην ανεξαρτησία και θεωρεί τα παιδιά ως εκ φύσεως πρόθυμα για γνώση και ικανά να ξεκινήσουν τη μάθηση σε ένα καλά προετοιμασμένο και επαρκώς υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον. Στόχος του είναι να καλλιεργήσει τη φυσική επιθυμία κάθε μαθητή να μάθει και να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του.
Εκπαίδευση Waldorf /Steiner
Η φιλοσοφία Waldorf χρησιμοποιεί ξεχωριστές στρατηγικές μάθησης για κάθε ένα από τα τρία αναπτυξιακά στάδια, τα οποία διαρκούν από τη γέννηση έως την ηλικία των επτά ετών, από τα επτά έως τα 14 έτη και από τα 14 έως τα 21 έτη.
Αυτή η εκπαιδευτική φιλοσοφία στοχεύει στη δημιουργία ολοκληρωμένων μαθητών προσφέροντας μια ολιστική εκπαίδευση με ακαδημαϊκά μαθήματα, τέχνη, μουσική, φυσική αγωγή, κοινωνική αγωγή και συναισθηματική αγωγή. Οι μαθητές στο πρώτο στάδιο της ανάπτυξης μαθαίνουν καλύτερα μέσω της μη συνειδητής μίμησης και των ευκαιριών για φανταστικό παιχνίδι.
Reggio Emilia
Η μέθοδος Reggio προτείνει ότι οι μαθητές διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους στα πρώτα χρόνια και εστιάζει στη διδασκαλία των παιδιών να εκφράζονται μέσω της ζωγραφικής, της γλυπτικής και του θεάτρου. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μάθουν μέσα από εμπειρίες όπως η ακρόαση, η κίνηση, το άγγιγμα και η παρατήρηση.
Η εκπαιδευτική φιλοσοφία του Reggio Emilia εστιάζει στο μαθητοκεντρικό και αυτοκαθοδηγούμενο πρόγραμμα σπουδών με έμφαση στα περιβάλλοντα που βασίζονται στις σχέσεις. Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζονται ως “συν-μαθητές” και παρατηρητές του προγράμματος σπουδών που καθοδηγείται από τα ίδια τα παιδιά.
Forest Schools
Τα σχολεία της φύσης δεν έχουν μια ενιαία γενική φιλοσοφία. The educational model is based on delivering a traditional preschool education experience in an outdoor environment. Οι μαθητές μαθαίνουν ενσυναίσθηση, κινητικές δεξιότητες, επικοινωνία και δημιουργικό παιχνίδι αλληλεπιδρώντας με τον φυσικό κόσμο.
Όπως είδατε, υπάρχουν διάφορα εκπαιδευτικά μοντέλα για την προσχολική και την πρώιμη παιδική εκπαίδευση. Οι προαναφερθείσες μέθοδοι είναι λίγες μόνο από τις διάφορες διαφορετικές θεωρίες και προσεγγίσεις που είναι διαθέσιμες και είναι από τις πιο δημοφιλείς. Η επιλογή της σωστής εκπαιδευτικής μεθόδου μπορεί να είναι μια πολύπλοκη απόφαση λόγω του πλήθους των διαθέσιμων πληροφοριών.
Στο Supercali, συνδυάζουμε τις φιλοσοφίες διδασκαλίας των πρώτων εκπαιδευτικών φιλοσόφων, όπως η Μοντεσσόρι και ο Βυγκότσκι, με τη σύγχρονη έρευνα για την ανάπτυξη και τη μάθηση του παιδιού. Εμπνεόμαστε επίσης από τις αρχές του Early Years Foundation stage και προσπαθούμε να ενημερωνόμαστε για τις νέες εξελίξεις στη διδασκαλία των πρώτων ετών. Πιστεύουμε ότι όλα τα παιδιά μαθαίνουν διαφορετικά και με διαφορετικό ρυθμό και ότι ένα ευνοϊκό περιβάλλον παίζει καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη της μάθησης και της ανάπτυξης των παιδιών. Προσπαθούμε να προωθήσουμε την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας μέσω της γλωσσικής εμβάπτισης και του παιχνιδιού.